Enero

 




HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU! Let's go for the second term!

Wednesday, 31st JANUARY

Grupo 2 - 1º

  • Student's Book page 45
  • Homework

Grupo 6 - Conversación 2º

  • Ficha con preguntas y respuestas que podemos usar 'at a hotel'.
  • Hotel role-play (front desk and guest).
  • Ficha con question words
  • Homework: repasar todo lo trabajado relacionado con 'at a hotel' e inventar 2 preguntas para hacer a las compañeras usando las 'question words'.

    Grupo 9 - Conversación 2º

    • Ficha con preguntas y respuestas que podemos usar 'at a hotel'.
    • Hotel role-play (front desk and guest).
    • Ficha con question words.
    • Homework: repasar todo lo trabajado relacionado con 'at a hotel' e inventar 2 preguntas para hacer a las compañeras usando las 'question words'.

Tuesday, 30th JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  • Student's Book page 102 and 103
  • Homework: review page 246 and page 110.

Grupo 3 - 2ºA

  • Repaso final del libro lila y empezamos el primer tema del nuevo libro (rojo page 8)
  • Homework: inventar dos preguntas usando las 'Question Words' para que las compañeras respondan oralmente el próximo día de clase.
  • Homework 2: page 16 (libro rojo).

Monday, 29th JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Contamos qué hemos hecho el fin de semana (Past Simple + Past Participle).
  • Corregimos la tarea de la semana pasada, aclarando conceptos gramaticales y vocabulario.
  • Student's Book: page 89 (nos quedamos en Pronunciation).
  • Homework: page 97

Grupo 2 - 1º

  • Corregimos la tarea de la semana pasada, aclarando conceptos gramaticales y vocabulario.
  • Student's Book page 45
  • Homework: page 161 (4B) 

 Grupo 7 - Conversación 1º

  • Revisamos las 'Question Words'. Analizamos e inventamos preguntas para que los compañeros las respondan.
  • At the hotel: diálogo entre front desk (receptionist) y guest. 
  • Homework: en la ficha anterior, rodeamos 'F' o 'G' en función de quién dice la frase y ordenamos las oraciones para formar el diálogo entre ambos.

Friday, 26th JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Student's Book, page 88 (Review of Present, Past and Future tenses while talking about dreams and their meaning.

  • Homework: page 96 and 223 (6C).

  • Homework 2: escribir en Past Simple y Past Participle (y cualquier otro tiempo verbal que necesitéis), en dos o tres líneas, qué habéis hecho este fin de semana.

Grupo 3 - 2ºA

  • Student's Book: Unit 11&12 ('Revise and Check')
  • Homework: para la semana que viene debéis hacer un escrito con las indicaciones de cómo llegar desde el Hospital Puerta del Mar (estamos en las escaleras, mirando hacia el Don Pan) hasta la puerta principal del Hotel Playa Victoria. ¡Hacedlo lo más completo posible!
  • Homework 2: escribir dos o tres líneas, no más, en Past Simple, contando lo que habéis hecho el fin de semana.

Thursday, 25th JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  • No hubo clase (profe de excursión).

Grupo 8 - Conversación 2º

  • No hubo clase (profe de excursión).

Wednesday, 24th JANUARY

Grupo 2 - 1º

  • Student's Book page 44.
  • Homework: page 161 (4A) and pages 50 and 51

Grupo 6 - Conversación 2º

  • No me es posible subiros aquí el vídeo que trabajamos el último día, pero este puede serviros de repaso, incluye vocabulario y formas gramaticales interesantes a la hora de hacer el check-in en un hotel, estamos en el principio pero podéis ir echándoles un vistazo para cuando tengamos que hacer el role-play final de este tema. Viene bien seguir practicando listening: Listening 'at a hotel'
    What you will learn:
    • checking in a guest
    • politely expressing confusion
    • apologizing for booking errors
    • compensating the guest
    • explaining hotel services and amenities
    • initiating small talk
    • giving directions

Grupo 9 - Conversación 2º

  • No me es posible subiros aquí el vídeo que trabajamos el último día, pero este puede serviros de repaso, incluye vocabulario y formas gramaticales interesantes a la hora de hacer el check-in en un hotel, estamos en el principio pero podéis ir echándoles un vistazo para cuando tengamos que hacer el role-play final de este tema. Viene bien seguir practicando listening: Listening 'at a hotel'
    What you will learn:
    • checking in a guest
    • politely expressing confusion
    • apologizing for booking errors
    • compensating the guest
    • explaining hotel services and amenities
    • initiating small talk
    • giving directions

Tuesday, 23rd JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  • Student's Book page 100 and 101.
  • Homework: page 108, 109 and 223 (7B)
  • Homework 2: write 2 lines about what you did in the weekend. Use the Past Simple and Past Participle tenses.

Grupo 3 - 2ºA

  • Leemos qué hemos hecho el fin de semana pasado: Past Simple tense
  • Corregimos las actividades para repasar gramática: Past Simple, page 177
  • Jugamos al juego de mesa de la página 132/133 para repasar el pasado.
  • Homework: page 138 and 139

Monday, 22nd JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Student's Book: page 86 and 87.
  • Homework: page 223 (6B) and pages 94 and 95.

Grupo 2 - 1º

  • Student's Book: page 42 and 43.
  • Homework: tomando como ejemplo el texto que describe la foto familiar de la página 148 ('A post about a photo') y cogiendo una foto familiar que tengas en casa, escribe un texto breve en el que te presentes y digas quiénes son los miembros de tu familia que aparecen en esa foto.

 Grupo 7 - Conversación 1º

  • Empezamos a trabajar el tema 'At the hotel'
  • Homework: en la siguiente web hay unas actividades de listening para que podáis practicar comprensión oral. No es posible rellenar las actividades directamente en la web, pero teniendo un folio delante podéis ir apuntándoos las respuestas y tras cada actividad, comprobar las respuestas  abriendo la pestaña (Answer & transcript +) de abajo de cada una de ellas. También tenéis ahí el texto correspondiente al listening, pero os aconsejo que intentéis hacerlo primero sin mirar: Listening: at a hotel

Friday, 19th JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Student's Book, page 85 (Reading and listening)

    • Homework: sing the song at home in order to practise pronunciation and fluency.  
    • Homework 2: use the past tense (Past Simple or Past Participle) to write 5 lines of what you did during the weekend.

Grupo 3 - 2ºA

  • Student's Book, page 131.
  • Homework: aprender el vocabulario de la página 194 (12A) y resolver las actividades de la página 177.

Thursday, 18th JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  • Student's Book: page 100.

  • Homework: write, in 5 LINES, what you have done in the weekend using the PAST SIMPLE (you can use the affirmative, negative and interrogative forms).

  • Homework 2: sing 'Starry Night' at home in order to practice pronunciation.

  • Starry Night song (Don McLean): SONG LINK

  • More curious facts related to the song and Van Gogh paintings (in case you want to digg deeper into (profundizar) the subject): Van Gogh Museum website

Grupo 8 - Conversación 2º

  • We talk about our New Year's resolutions.
  • New structure: 'Would you rather travel with friends or with your family?'
    Speaking time.
  • Board game: in pairs, we have 4 minutes to write one word related to travelling 
    for each letter of the alphabet.

Wednesday, 17th JANUARY

Grupo 2 - 1º

  • Student's Book page 42.

  • Homework: Page 48 y repasar el vocabulario y gramática trabajados hasta el momento.

Grupo 6 - Conversación 2º

  • New structure: 'Would you rather travel with friends or with your family?'
    Speaking time.
  • Board game: in pairs, we have 4 minutes to write one word related to travelling 
    for each letter of the alphabet.

Grupo 9 - Conversación 2º

  • New structure: 'Would you rather travel with friends or with your family?'
    Speaking time.
  • Board game: in pairs, we have 4 minutes to write one word related to travelling 
    for each letter of the alphabet.


Tuesday, 16th JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  • Student's Book page 98 and 99 (Past Simple of verb TO BE and word formation for professions).
  • Homework: page 106 and 107 
  • Review: Past Simple of some irregular verbs (el próximo día os entrego fotocopia para recordar algunos irregular verbs en Pasado Simple). Hacemos KAHOOT.
  • Vídeo explicativo para recordar cómo se forman las frases en afirmativo, negativo e interrogativo de los verbos regulares e irregulares en Pasado Simple (Past Simple): Past Simple
  • Extra practice: Past Simple
  • More extra practice: Past Simple 2


Grupo 3 - 2ºA

  • Corregimos las actividades de la semana pasada.
  • Student's Book: Page 130 and 131 (Grammar): Pas Simple regular and some irregular verbs.
  • Hacemos KAHOOT para practicar.
  • Homework: page 136 and 137.
  • Vídeo explicativo formas afirmativa, negativa e interrogativa de los verbos regulares e irregulares en Pasado Simple (Past Simple): Past Simple
  • Extra practice: Past Simple
  • More extra practice: Past Simple 2


Monday, 15th JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Student's Book: page 85 (positive and negative thinking)
  • Homework: page 93

Grupo 2 - 1º

  • Corregimos la tarea
  • Student's Book: page 34 and 35
  • Homework (tarea): página 41 y aprender las frases de la página 35 (activ. 4)

 Grupo 7 - Conversación 1º

  • We keep talking about New Year's Resolutions.
  • Dedicamos la clase a repasar las formas afirmativas, negativas e interrogativas de los verbos regulares e irregulares en Pasado Simple. Hacemos lo mismo comentando qué hicieron los personajes de las fotos proyectadas en la pizarra. Encontráis algunos ejemplos del Pasado Simple verbos muy utilizados en la segunda columna de esta ficha:

  • Homework: What did you do last weekend? (Escribimos que hemos hecho durante el fin de semana utilizando el Past Simple de verbos regulares e irregulares.
  • Vídeo para recordar cómo se forman las frases en afirmativo, negativo e interrogativo de los verbos regulares e irregulares en Pasado Simple (Past Simple): Past Simple

Friday, 12th JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Student's Book, page 84 (listening and speaking practise + Grammar
    (future with WILL and WON'T for making predictions)).

    • Homework: page 92 and 223 (6A) 

Grupo 3 - 2ºA

  • We talk about our New Year's Resolutions 
  • Page 123 activities 3 and 4, and page 130 activity 1A.
  • Homework: pages 127, 129 and 175.


Thursday, 11th JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  •  Student's Book: Revise and Check (p.90/91) 

    • Homework: P. 90 (Vocabulary and Pronunciation) and P.91 (Can 
      you understand this text?) 
    • Homework: Page 222 (read the Grammar Bank 7A) and activity 7A from page 223.

Grupo 8 - Conversación 2º

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video: New Year's resolutions
  • We watch the video other 2 times and fill-in the gaps in our photocopy.
  • Homework: write 2 New Year's resolutions.
  • Tarea voluntaria: fotocopias entregadas relacionadas con el vídeo.


Wednesday, 10th JANUARY

Grupo 2 - 1º

  • Student's Book page 33 (exercise 4, PRONUNCIATION) and page 34 (exercise 1, UNDERSTANDING PRICES).

  • Communicative activity: page 141-145 (asking for and giving prices: pedir y dar precios).

  • Homework: p.39 and p.40 (activity 1(a,b,c)).

Grupo 6 - Conversación 2º

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video: New Year's resolutions
  • We watch the video other 2 times and fill-in the gaps in our photocopy.
  • Tarea voluntaria: fotocopias entregadas relacionadas con el vídeo. 

Grupo 9 - Conversación 2º

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video: New Year's resolutions
  • We watch the video other 2 times and fill-in the gaps in our photocopy.
  • Tarea voluntaria: fotocopias entregadas relacionadas con el vídeo. 


Tuesday, 9th JANUARY

Grupo 4 - 2ºB

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video:New Year's resolutions
  • We watch the video other 2 times and fill-in the gaps in our photocopy.
  • Homework: Write 3 New Year's resolutions


Grupo 3 - 2ºA

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video: Beginner: New Year's resolutions (visualizamos y traducimos).
  • We write 3 New Year's Resolutions
  • Student's Book page 123 exercise 2
  • Homework: en el ejercicio PE6 de la página 143-147, dar indicaciones de cómo llegar desde el punto rojo (donde tú te encuentras) a los siguientes lugares: The sports centre, the shoe factory and the phone shop.

Monday, 8th JANUARY

Grupo 5 - 3ºB

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video: New Year's resolutions
  • We make activities related to the video we just watched.
  • Homework: watch the video once again. Answer the questions 'New Year's Resolutions Questions' and fill-in the gaps in the activity 'Words in Context' with the words from the page behind.

Grupo 2 - 1º

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays (basic vocabulary)
  • Video: Beginner: New Year's resolutions (visualizamos y traducimos)
  • Student's Book: page 33
  • Homework: Write 3 New Year's resolutions and page 38 (student's book).

 Grupo 7 - Conversación 1º

  • Speaking: each student talks about his/her Christmas holidays.
  • Video: New Year's resolutions
  • Fill-in the gaps activity.
  • Homework: watch again the video and write (if you did not come to class) 3 New Year's Resolutions for 2024.